reklama

Susedia

Do uší sa mi doniesol jeden zvláštny príbeh. Môj sused z nižšieho poschodia, ktorý pracuje v bezpečnostnej službe ma minule zastavil na chodbe a začal mi rozprávať svoj zážitok...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

"Jeden deň som sa vracal domov v dobrej nálade. S kolegami sme po práci oslavovali moje meniny. Podgurážený v dobrej nálade sme vymysleli plán, ako si vystrelíme z jednej susedy. Keďže moji dva kolegovia bývajú vo vedľajšom vchode, tiež ju poznali a vedeli aká je to potvora. Bola to veľmi nepríjemná pani, ktorá sa rozčuľovala kvôli každej maličkosti. Evidentne šmirovala cez kukátko, pretože ak ste napríklad stúpili na koberček pred jej dverami, tak okamžite otvorila dvere, aby Vám predviedla divadlo prečo nechodíte po strede chodby, ale špinite jej koberček. Narobila pritom toľko hluku ako keby ste jej zrúcali pol bytu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak teda sme sa dohodli s kolegami, že jej to všetko vrátime. Dohoda znela, že budem pozorovať, kedy sa suseda bude vracať domov z kostola. Keď už bude prichádzať domov, tak si na ňu počkám pod schodami, dám si na hlavu kuklu a pred dverami jej bytu jej vytrhnem z ruky tašku a rýchlo utečiem. Kolegovia ma potom prídu domov skontrolovať asi za 15 minút po tom, čo sa to celé udeje.

Domov som prišiel okolo pol ôsmej, to bol čas kedy sa suseda zvykla vracať každý deň z pravidelnej návštevy kostola. Keďže bolo leto, von bolo ešte svetlo. Dal som si kuklu na hlavu a pozoroval som chodník pred domom spoza okna. Zrazu som zbadal susedu. Rýchlo som vybehol z bytu, skryl som sa pod schodami za výťahom a vyčkával som. Otvorili sa vchodove dvere a suseda vošla dovnútra. Vyrazil som spoza výťahu, schmatol som jej tašku z ruky a chcel som sa rozbehnúť preč, keď ma zrazu chytili dva páry mocných rúk. Poobzeral som sa okolo seba a zbadal som dvoch mohutných chlapov. Pár krát som ich videl v našom vchode, ale netušil som, že chodievajú k susede, ktorá býva oproti mne. A kto mohol tušiť, že ju prídu navštíviť aj teraz!?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ani som sa nenazdal a tie dva páry mocných rúk ma zaviedli do susedinho bytu. Prekvapilo ma strohé zariadenie izby, do ktorej sa vchádzalo hneď z vchodových dverí. Žiaden obraz, žiaden koberec, žiadna vázička, nič... Iba posteľ, stôl, stolička a dvoje zavreté dvere. Chlapi mi z hlavy stiahli kuklu a bez slovka, či náznaku prekvapenia ma zviazali a ústa mi prelepili páskou. Celú dobu nepadlo jeiné slovo. Až keď ma zvalili na posteľ som si uvedomil, že suseda už nie je v izbe. Po tom, čo ma hodili na posteľ, na seba mlčky pozreli, prikývli hlavou a pobrali sa smerom k zavretým dverám na pravej strane. Rýchlo ich otvorili a vošli dovnútra. Stihol som v izbe zazrieť akési železné náradie, ktorého tam bolo teda neúrekom. Chviľku bolo ticho, potom bolo počuť akési šuškanie, buchot ako keby sa prehrabávali železným náradím a vzápäti som začul hurónsky smiech. Hneď nato sa zapol akýsi elektrický prístroj a ja som si po chvíli uvedomil, že takto hučí brúska na nože.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začal som sa obzerať okolo seba a až vtedy som si všimol, že celá izba je veľmi špinavá. Steny boli postriekané hnedastou tekutinou, po zemi boli škvrny a tiež som si uvedomil, že je v celej izbe cítiť veľmi zvláštny pach. Na stene oproti - čo som zbadal až teraz - bola nástenka. A tie fotografie, ktoré boli na nej zavesené... Srdce mi prestalo biť od hrôzy. Na fotografiách bola suseda so svojími dvoma "chlapcami". Boli oblečený v bielých plášťoch celých ostriekaných od krvi. Pred sebou, na veľkom drevenom stole mali naporciované obrovské kusy mäsa, pekne naukladané na sebe a uprostred týchto steakov trónila ľudská hlava. Takýchto fotografií tam bolo viac. Boli takmer úplne identické, až na tie hlavy uprostred. Na ďalších fotkách zas sedeli okolo nádherne prestretého stola a večerali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nevládal som dýchať, nevládal som myslieť, nevládal som sa ani len pohnúť. Od hrôzy a strachu som úplne zmeravel a celá táto situácia mi pripadala ako zlý sen. Kvôli malému žartu ma zaživa rozporcujú a skončím ako steak na tanieri susedky, ktorá vyzera úplne neškodne?! Pred očami sa mi zatmelo a prestal som vnímať realitu. Cítil som už len ruky, ktoré ma schmatli a niekam odnášali.

Prebral som sa na to, že ma niekto prefackal. Pomaly som otvoril oči, v očakávaní toho najhoršieho. No pred sebou som zbadal svojích kolegov. Od šťastia som sa rozplakal. Vraj keď po 15 minútach prišli ku mne domov nikoho tam nenašli. Rozhodli sa, že šťastie skúsia u susedy. Možno som si to rozmyslel s tým žartom a možno som skončil u nej na čaji. Tak, že sa pridajú. No keď prišli k jej dverám všimli si, že sú pootvorené. Pomaly ich postrčili, vošli dovnútra a ostali stáť ako prikovaní keď ma zbadali zviazaného na gauči. Spod dverí napravo videli nejaký pohyb a počuli hučať brúsku. Rychlo ma zobrali a vybehli so mnou von, cez chodbu do môjho bytu. Cez kukátko sledovali čo sa bude diať. Asi po pol minúte videli, ako jeden z chlapov vybehol von, poobzeral sa okolo seba, zaklial a zatresol vchodové dvere bytu.

Pár dni nato som sedel pri okne a pozeral na ulicu. Rozmýšľal som ako ďalej. Zatiaľ som nenašiel odvahu oznámiť to na polícií, dokonca som takmer vôbec nevychádzal z bytu. Ako som tak dumal, zbadal som zrazu susedu ako vyšla z vchodu. Podišla k dvom mladým ľuďom, podala im do rúk kľúče, rozlúčila sa s nimi a nasadla do nákladného auta, ktoré malo na plachtách obrovský nápis "sťahovanie". Auto sa pohlo a suseda sa náhle obrátila. Oči sa nám stretli, ona s usmiala a zakývala mi. Z jej úsmevu mi naskočili zimomriavky po celom tele. Môj pokus o žart sa obrátil proti mne. Veľkým otáznikom, ktorý už nikdy nevyriešim, pre mňa ostane to, či si zo mňa suseda len chcela urobiť žart, alebo či to bola skutočná realita.

Kaja Michalovecka

Kaja Michalovecka

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som clovek, ktory ma intenzivne sny a obcas i potrebu podelit sa o ne. Zoznam autorových rubrík:  Inšpirované životomSnívanie s otvorenými očamiSny z rozprávkovej krajinyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu